

Cranborne Audio 500ADAT - Interfejs audio, rama 500
Tutaj negocjuj cenę
od daty zakupu
już od 399 zł
Cranborne Audio 500ADAT to idealne narzędzie do zwiększenia liczby wejść i wyjść dowolnego interfejsu audio wyposażonego w złącze ADAT. To 8-wejściowy/8-wyjściowy ekspander ADAT, który łączy obudowę rack formatu 500 z wysokiej klasy konwersją A/D-D/A i wejściem/wyjściem ADAT, co pozwala każdemu zintegrować urządzenia serii 500 ze swoim studiem z większością popularnych interfejsów audio.
500ADAT posiada rozwiązania, które łączą wiele możliwości cyfrowego i analogowego workflow, takie jak 8-kanałowy analogowy mikser sumujący, bezlatencyjny mikser z dwoma referencyjnej klasy wyjściami słuchawkowymi oraz transmisję ADAT i SMUXII/IV, aby umożliwić pracę z częstotliwościami próbkowania do 192 kHz.
To, co najlepsze w analogu
Korzystając z ogromnego i stale rosnącego rynku systemu 500, możesz skonfigurować swój 500ADAT tak, aby odpowiadał Twojemu gustowi w kwestii analogowego brzmienia. Zainstaluj swoje ulubione moduły systemu 500 w 8 dostępnych gniazdach i stwórz swój ostateczny analogowy tor sygnałowy, przy użyciu którego możesz nagrywać wielościeżkowo bezpośrednio w swoim DAW. Wypełnij 500ADAT przedwzmacniaczami vintage do nagrywania perkusji. Możesz też wybrać czyste i nieskazitelne przedwzmacniacze do nagrywania smyczków. Dodaj do 500ADAT moduły przedwzmacniacza, korektora i kompresora, aby stworzyć własne, niestandardowe, analogowe channel stripy. Możliwości są nieograniczone, a każdy 500ADAT pozwoli osiągnąć brzmienie, które chcesz.
Integracja modułów serii 500 z Twoim workflow nie kończy się po nagraniu. Dedykowane przełączniki źródła modułów dla każdego gniazda serii 500 umożliwiają wysyłanie wyjść ADAT z interfejsu audio do 500ADAT, przez 8 zainstalowanych modułów serii 500 i z powrotem do interfejsu audio w celu nagrywania (z zastosowaniem tego analogowego „mojo”). Pomyśl o 500ADAT jako o banku 8 zewnętrznych wtyczek analogowych. Aby uzyskać bardziej praktyczne, całkowicie analogowe podejście do miksowania, 500ADAT oferuje również 8-kanałowy analogowy mikser sumujący z wysokim headroomem oraz dedykowanymi regulatorami poziomu i panoramy, których można użyć do stworzenia własnego miksu analogowego przed nagraniem go z powrotem do DAW za pomocą dedykowanych gniazd wyjściowych miksu 1/4” znajdujących się na tylnym panelu.
To, co najlepsze z cyfry
Aby uchwycić każdy subtelny niuans sygnału analogowego, 500ADAT oferuje referencyjną konwersję A/D i D/A z zakresem dynamiki 121 dB (A ważone) i THD+N <0,00032% (@ -4 dBFS, 1 kHz, A ważone), wszystko regulowane przez najwyższej klasy wewnętrzny zegar 500ADAT z jitterem <0,5 pikosekundy. Możesz również podporządkować zegar swojego interfejsu audio wewnętrznemu zegarowi 500ADAT, aby skorzystać z tak niskiego jittera. Połączenie niezwykle dokładnego taktowania i wydajnej konwersji cyfrowej gwarantuje, że każdy dźwięk analogowy zostanie uchwycony z najwyższą szczegółowością — bez niepożądanych artefaktów cyfrowych powstałych w procesie konwersji i z szerokim zakresem dynamiki, co jest zasługą analogowej części konstrukcji 500ADAT oferując duży headroom i niski poziom szumów.
8-kanałowe rozszerzenie ADAT
ADAT jest sprawdzonym i jednym z najszerzej dostępnych protokołów cyfrowych w interfejsach audio, jednak często pozostaje niedostatecznie wykorzystany lub wręcz pomijany przez wielu inżynierów dźwięku i producentów. Prawie wszystkie popularne interfejsy audio na rynku są wyposażone w parę portów ADAT — wystarczy podłączyć do nich 500ADAT, aby poszerzyć możliwości swojego studia. Zawierając własne konwertery i wykorzystując ADAT do przesyłania dźwięku do i z formatu 500, 500ADAT usuwa analogowe spaghetti okablowania między Twoją szafą rack a interfejsem, jednocześnie eliminując obawy o niedopasowane analogowych poziomów operacyjnych między wejściami interfejsu a wyjściami modułów 500. 500ADAT jest kompatybilny z dowolną sesją działającą w zakresie od 44,1 kHz do 192 kHz i może pozwolić na 8 kanałów rozszerzenia wejścia/wyjścia przy 44,1 kHz do 96 kHz lub 4 kanały rozszerzenia wejścia/wyjścia przy częstotliwościach 176,4/192 kHz.
Mikser sumujący
Sumowanie analogowe może nadać Twojemu miksowi ostatni element analogowego charakteru, wymagany do uzyskania profesjonalnych i dopracowanych rezultatów dźwiękowych. To, co sprawia, że mikser sumujący 500ADAT jest tak wyjątkowy, to fakt, że jest umieszczony za 8 gniazdami serii 500 — umożliwiając wstawianie modułów nasycenia lub subtelnej „kompresji sumy” i tworzenie miksu stereo przy użyciu dedykowanych analogowych regulatorów poziomu i panoramy 500ADAT pod każdym modułem. Mikser sumujący 500ADAT ma również dedykowane wyjście liniowe, którego można użyć do przesyłania miksu stereo do interfejsu audio w celu zgrania.
Bezlatencyjny mikser
Cranborne Audio 500ADAT odchodzi od niezdarnych „wirtualnych” mikserów programowych i ponownie przejmuje kontrolę nad miksem. Korzystając z analogowego miksera sumującego o dużym headroomie znajdującym się w 500ADAT, możesz całkowicie analogowo tworzyć miksy bez latencji ze źródeł na żywo, które można łączyć z wejściem Aux i przesyłać bezpośrednio do muzyków wykonujących za pośrednictwem C.A.S.T. lub lokalnych wyjść słuchawkowych.
Wyposażony w C.A.S.T.
C.A.S.T. to Cat 5 Analogue Snake Transport – system, który umożliwia ekonomiczne oraz zorganizowane zarządzanie kablami w studiu. C.A.S.T. wykorzystuje gotowe, ekranowane kable sieciowe Cat 5e, Cat 6 i Cat 7 do przesyłania 4 kanałów zbalansowanego dźwięku analogowego za pomocą jednego kabla.
500ADAT ma 4 porty C.A.S.T. IN, które umożliwiają podłączenie urządzeń C.A.S.T. (takich jak Cranborne Audio N22 i N22H) i przenieść sygnał w dowolne miejsce w studiu.
Podłącz źródła mikrofonowe lub liniowe do skrzynki rozdzielczej C.A.S.T., a sygnał ten będzie przesyłany kablem Cat 5 bezpośrednio do modułów zainstalowanych w 500ADAT. Jednocześnie miks analogowy utworzony w 500ADAT jest przesyłany tym samym kablem do podłączonego urządzenia. Umożliwia to bezproblemową łączność analogowego dźwięku między reżyserką, salą koncertową, kabiną wokalną lub sypialnią obok!
C.A.S.T. jest w 100% analogowy i nie wymaga żadnej konfiguracji, aby działać. Może z łatwością działać na odległości do 100 m, gdy używany jest kabel Cat 6 lub Cat 7, a kompletna infrastruktura okablowania studia kosztuje ułamek tego, ile kosztowałby analogowy kabel wieloparowy. Bez konfiguracji. Bez opóźnień. Bez zamieszania. I brzmi świetnie.
Zaprojektowano i skonstruowano w Wielkiej Brytanii
Aby mieć pewność, że każdy produkt noszący nazwę Cranborne Audio sprawdzi się w dużych i małych studiach nagraniowych, każdy 500ADAT jest starannie montowany przez wykwalifikowanych pracowników z ogromną dbałością o szczegóły, a każdy produkt jest dokładnie testowany przez wykwalifikowanego inżyniera przed wysyłką do miejsc na całym świecie.
Główne cechy Cranborne Audio 500ADAT
-
8-kanałowy przetwornik A/D-D/A
-
8 wejść/8 wyjść @ 44,1 kHz - 48 kHz
-
8 wejść/8 wyjść @ 88,2 kHz - 96 kHz
-
4 wejścia/4 wyjścia @ 176,4 - 192 kHz
-
Najwyższej klasy konwersja A/D-D/A
-
Zakres dynamiki: 121 dB A-ważone, metoda AES17, 20 Hz - 20 kHz
-
Pasmo przenoszenia: -1 dB, 2,2 Hz do >80 kHz
-
THD+N: <0,00032% (-110 dB) @ -4 dBFS, 20 Hz - 40 kHz, 1 kHz, A-ważone
-
Maksymalny poziom wejścia/wyjścia: +24 dBu
-
Wewnętrzny referencyjny zegar
-
Możliwość pracy z częstotliwościami 44,1, 48, 88,2, 96, 176,4 i 192 kHz
-
<0,5 ps jittera
-
Dedykowane wejście i wyjście Word Clock przez złącze BNC
-
Opcje synchronizacji zewnętrznej przy użyciu Word Clock BNC lub ADAT
-
Analogowy mikser sumujący
-
8-kanałowy analogowy mikser sumujący z headroomem +26,5 dBu i zbalansowanymi wyjściami jack 1/4"
-
Port łącza C.A.S.T. do zwiększenia miksera sumującego do 16-w-2 przy użyciu kolejnego Cranborne Audio 500ADAT lub 500R8
-
Bezlatencyjny mikser odsłuchu
-
Analogowy bezlatencyjny mikser odsłuchu z fizycznymi elementami sterującymi poziomem/panoramą na kanał i elementami sterującymi wejścia AUX
-
2 wyjścia słuchawkowe o dużej mocy z niezależnymi elementami sterującymi balansem sygnałów i ich poziomem
-
Referencyjnej jakości wyjścia słuchawkowe
-
THD+N: <0,0006% (-104,4 dB) przy 20 dBu, 1 kHz, A-ważone, obciążenie 300 omów
-
Moc wyjściowa (1 kHz): 250 mW x 2 przy 600 Ω, 650 mW x 2 przy 220 Ω, 1,21 W x 2 przy 100 Ω, 500 mW x 2 przy 32 Ω
-
Pasmo przenoszenia: 1 dB, <1 hz="" do="">70 kHz
-
Wysokoprądowa 8-slotowa obudowa serii 500
-
Prąd 250 mA na gniazdo z dostępnymi 2A łącznie dla wszystkich gniazd
-
Wejścia XLR, wyjścia liniowe XLR oraz złącza insert TRS (przed ADC) na każde gniazdo serii 500
-
Opcje przełączania źródła modułu do wysyłania sygnału analogowego, USB lub zewnętrznego sygnału C.A.S.T. przez Twoje ulubione moduły serii 500
-
Przełączniki obejścia modułu na gniazdo umożliwiające używanie 500ADAT bez włożonych modułów serii 500.
-
Kompatybilność z C.A.S.T.
-
Porty C.A.S.T. na kanał do przenoszenia analogowych wejść/wyjść w studiu przy użyciu pasywnych lub aktywnych breakout boxów C.A.S.T. za pośrednictwem standardowych ekranowanych kabli Cat 5e, Cat 6 lub Cat 7.
-
Zgodność ze wszystkimi urządzeniami wyposażonymi w C.A.S.T. firmy Cranbore Audio, w tym N22, N22H, Camden EC1 i Camden EC2.
-
Zewnętrzny zasilacz 24 V, 5 A z blokadą
-
Zewnętrzny zasilacz zapewniający lepszą wydajność dźwięku analogowego i odprowadzanie ciepła.
-
Zaprojektowano i skonstruowano w Wielkiej Brytanii
-
Każdy 500ADAT jest dokładnie testowany przez zespół oddanych inżynierów, aby zapewnić niezawodność i spójność.
Specyfikacja techniczna Cranborne Audio 500ADAT
Przetwarzenie cyfrowe
Konwersja analogowo-cyfrowa
-
Ścieżka sygnału testowego: Wejście XLR - przetwornik analogowo-cyfrowy serii 500 - APx555 (ASIO)
-
Pasmo przenoszenia:
-
-1 dB, 2,2 Hz do >80 kHz
-
-0,05 dB, 20 Hz do 20 kHz
-
THD+N:
-
<0,00032% (-110 dB) @ -4 dBFS, 20 Hz - 40 kHz, 1 kHz, A-ważone
-
<0,00065% (-104 dB) @ -1 dBFS, 20 Hz - 40 kHz, 1 kHz, A-ważone
-
THD:
-
<0,00014% (-117,5 dB) @ -8 dBFS, 20 Hz - 40 kHz, 1 kHz, A-ważone
-
<0,00023% (-113 dB) @ -4dBFS, 20Hz - 40kHz, 1kHz, A-ważone
-
<0,0006% (-105dB) @ -1dBFS, 20Hz - 40kHz, 1kHz, A-ważone
-
Zakres dynamiki: 121dB A-ważone, metoda AES17, 20Hz - 20kHz
-
Maksymalny poziom wejściowy: +24dBu
Konwersja cyfrowo-analogowa
-
Ścieżka sygnału testowego: Przetwornik C/A serii 500 - Insert Send - APx555 (ASIO)
-
Pasmo przenoszenia:
-
-1dB, <1hz do="">61kHz
-
-0,05dB, 20Hz do 20kHz
-
THD+N:
-
<0,0003% (-110,5dB) @ -4dBFS, 20Hz - 40kHz, 1kHz, A-ważone
-
<0,0004% (-108dB) @ -1dBFS, 20Hz - 40kHz, 1kHz, A-ważone
-
THD:
-
<0,00014% (-117,5dB) @ -8dBFS, 20Hz - 40kHz, 1kHz, A-ważone
-
<0,00018% (-115dB) @ -4dBFS, 20Hz - 40kHz, 1kHz, A-ważone
-
<0,00036% (-109dB) @ -1dBFS, 20Hz - 40kHz, 1kHz, A-ważone
-
Zakres dynamiki: 121dB A-ważone, metoda AES17, 20Hz - 20kHz
-
Maksymalny poziom wyjściowy: +24dBu
Taktowanie
-
Jitter: <0,5ps
Przetwarzanie analogowe
Wyjścia liniowe (Aux 1+2, Mix)
-
Ścieżka sygnału testowego: Wejście Aux - Wyjścia liniowe - APx555 (wejście liniowe)
-
Typ połączenia: Gniazdo 1/4", impedancja zbalansowana
-
Impedancja wyjściowa: 150 omów zbalansowane, 75 omów niezbalansowane
-
Maksymalny poziom wyjściowy: <+22 dBu
-
Pasmo przenoszenia -1 dB, 1,4 Hz do >80 kHz
-
THD+N: <0,003% przy +18 dBu, 1 kHz
-
Zakres dynamiki: 105 dB A-ważone, metoda AES17, 20 Hz - 20 kHz
-
Poziom szumów: <-93 dbu="" a-wa="" one="" 20="" hz="" -="" khz="" unity="" gain="" p="">
Mikser sumujący
-
Ścieżka sygnału testowego: Wejście XLR - Mikser sumujący (poziom Unity) - Wyjście miksujące - APx555 (wejście liniowe)
-
Pasmo przenoszenia:
-
-1 dB, 2,25 Hz do >80kHz
-
-3dB, 1,2Hz
-
-0,5dB, 3Hz
-
THD+N:
-
<0,0007% @ +23dBu (-1dBFS), 1kHzTHD
-
<0,0003% @ +14dBu (-10dBFS), 1kHz
-
<0,0004% @ +20dBu (-4dBFS), 1kHz
-
<0,00055% @ +23dBu (-1dBFS), 1kHz
-
Zakres dynamiki: 108dB A-ważone, metoda AES17, 20Hz - 20kHz
-
Poziom szumu (A/D 9-10): -108dBFS A-ważone, 20Hz - 20kHz
-
Maksymalny poziom: +28dBu
-
Pan Law: -4dB
-
Poziom szumu (wyjście miksera):
-
-90dBu, A-ważone, Brak kanałów sumowanych
-
-89,5 dBu, A-ważone, 1 kanał sumowany (Unity)
-
-84 dBu, A-ważone, 8 kanałów sumowanych (Unity)
Wzmacniacz słuchawkowy
-
Ścieżka sygnału testowego: Wejście Aux - Wyjście słuchawkowe - APx555 (wejście liniowe)
-
Pasmo przenoszenia: -1 dB, <1 hz="" do="">70 kHz
-
THD: <0,0006% (-104,4 dB) przy 20 dBu, 1 kHz, A-ważone, obciążenie 300 Ω
-
THD+N: <0,00085% (-101,4 dB) przy 20 dBu, 1 kHz, A-ważone, obciążenie 300 Ω
-
Impedancja wyjściowa: 0,33 Ω
-
Moc wyjściowa:
-
250 mW x 2 przy 600 Ω, 1 kHz
-
650 mW x 2 przy 220 Ω, 1kHz
-
1,21 W x 2 @ 100 Ω, 1kHz
-
500 mW x 2 @ 32 Ω, 1kHz
-
Zakres dynamiki: 114,5 dB A-ważone, metoda AES17, 20 Hz - 20 kHz, obciążenie 300 Ω
-
Pozom szumów: -93,5 dBu A-ważone, 20 Hz - 20 kHz, obciążenie 300 Ω
Wydajność systemu
Odchylenie fazy w ścieżce analogowej
-
Ścieżka sygnału testowego: Wejście XLR - Pusty slot serii 500 – Szyna miksera sumującego (unity) – wyjście Mix - APx555 (wejście liniowe)
-
Faza: <1,5° @ 20 Hz, <11° @ 20 kHz
-
Ścieżka sygnału testowego: Wejście XLR - Przedwzmacniacz Camden 500 (tryb mikrofonowy, wzmocnienie 6 dB) – Szyna miksera sumującego (Unity) - Wyjście głośnika A - APx555 (wejście liniowe)
-
Faza <3° przy 20 Hz, <13,5° przy 20 kHz (tryb mikrofonu przedwzmacniacza, wzmocnienie 6 dB)
Przetwarzanie cyfrowe round-trip
-
Ścieżka sygnału testowego: Przetwornik cyfrowo-analogowy serii 500 - Przetwornik analogowo-cyfrowy serii 500 - APx555 (ASIO)
-
Zakres dynamiki: 118 dB A-ważone, metoda AES17, 20 Hz - 20 kHz
-
THD+N: <0,0004% (-108 dB) przy -4 dBFS, 20 Hz - 40 kHz, 1 kHz, A-ważone
Moc
-
Wymagania prądu przemiennego: 100 V – 240 V AC, 50 – 60 Hz
-
Całkowite zużycie energii: 24 V, 5 A DC, 120 W
-
Prąd gniazda serii 500: 250 mA na szynę
-
Całkowity dostępny prąd gniazda serii 500: 2A
Środowisko
-
Temperatura pracy +1 do 30 stopni Celsjusza
-
Warunki przechowywania: -20 do 50 stopni Celsjusza
Wymiary/waga
-
Szerokość: 481 mm, montaż w szafie rack 19 cali
-
Wysokość: 185 mm, 4U
-
Głębokość 219 m
-
Waga urządzenia: 7 kg
Linki do wideo:
https://www.youtube.com/watch?v=PdOQpKsKDUc
https://www.youtube.com/playlist?list=PLtmxEp7015F7qjhTDLOMy5Ka-3k-PcLnC