Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).

Więcej informacji na temat polityki prywatności znajdziesz tutaj.

Manley STEREO VARIABLE MU MS T-Bar Mod – Limiter
  • Manley STEREO VARIABLE MU MS T-Bar Mod – Limiter

Manley STEREO VARIABLE MU MS T-Bar Mod – Limiter

30 500,00 zł
Brutto

2-kanałowy kompresor i limiter, transformatory wejściowe i wyjściowe Manley, kompresor [ratio 1.5:1], limiter [ratio od 4:1 do 20:1], dodatkowy przełącznik mid/side, lampy 2 x 6BA6, 2 x 5751 lub 12AX7, 2 x 12BH7, 2 x 12AL5, Made in USA

O dostępność zapytaj sprzedawcę
Oblicz ratę! logo
Znalazłeś produkt taniej?
Tutaj negocjuj cenę
Zwrot do 14 dni
od daty zakupu
Darmowa wysyłka
już od 399 zł
Szt:

Specyfikacja

  • Transformatory wejściowe i wyjściowe MANLEY z blachami niklowymi w obudowach mu-metalowych o płaskiej charakterystyce częstotliwościowej od 20 Hz do 25 kHz,
  • SYMETRYCZNE WEJŚCIA i WYJŚCIA (600 Ω),
  • W pełni różnicowy, całkowicie lampowy układ,
  • Lampa o regulowanym wzmocnieniu: 5670 x2 Standard lub 6BA6 x4 T-BAR Mod,
  • Lampy wzmacniające: 5751 lub 12AX7 x2,
  • Lampy wyjściowe: 12BH7 x2 produkcja bieżąca od 4/2016 r.,
  • Lampy wyjściowe: przed MSLC94006 – 7044 lub 5687 x2,
  • Diody prostownika side-chain: 12AL5 x2,
  • Niezależna stabilizacja B+ i żarzenia,
  • Przełącznik BYPASS typu „hardwire”,
  • Przełącznik stopniowy tłumika sygnału wejściowego od 10/2011 r. (starsze urządzenia wykorzystują cichy potencjometr podwójny),
  • 5-stopniowe RECOVERY: 0,2 s, 0,4 s, 0,6 s, 4 s., 8 s,
  • Płynna regulacja ataku (ATTACK): 25 ms-70 ms,
  • Płynna regulacja progu (THRESHOLD),
  • LIMIT (od 4:1 do 20:1) lub COMPRESS (1,5:1),
  • HP SC: Filtr górnoprzepustowy sidechain -3 dB przy 100 Hz,
  • Duży PODŚWIETLANY MIERNIK Sifam z pięcioma trybami odczytu (starsze urządzenia z numerem seryjnym przed MSLC61642 dostarczone przed 12/2003 r. wykorzystują żarówki rurkowe 26V 1,2W; numer części Manleya: VAR016B). Zamów żarówki zapasowe, korzystając z naszego formularza zamówienia części. (Najnowsze urządzenia o numerze seryjnym powyżej MSLC61642 dostarczane po 12/2003 wykorzystują białe podświetlenie LED),
  • PRZEŁĄCZNIK STEREO LINK,
  • Kilka jednostek może być połączonych w układzie Surround (na zamówienie),
  • Maksymalne wzmocnienie = 35 dB,
  • Maksymalny poziom wyjściowy: +30 dBu (26 Vrms), zapas dynamiki 26 dB,
  • <0,1% THD przy 1 kHz Poziom szumów: -85 dB typowy,
  • Pobór energii (120/240 VAC): maks. 80 W,
  • Urządzenie jest nastawione fabrycznie na pracę przy napięciu 100V, 120V lub 220-240VAC w zależności od napięcia sieciowego kraju docelowego,
  • Robocze napięcie sieciowe: można zmieniać za pomocą przełącznika wraz ze zmianą wartości bezpiecznika,
  • Wartość bezpiecznika sieciowego dla pracy przy 100~120 VAC: zastąpić 1,25 A od 10/2011 r.,
  • Wartość bezpiecznika sieciowego dla pracy przy 220~240 VAC: zastąpić 0,6A (600 mA) od 10/2011 r.,
  • Typ bezpiecznika sieciowego: 1/4″ x 1 1/4″ typu MDA lub MDL SLO-BLO (zwłoczny),
  • Częstotliwość napięcia sieciowego: 50~60 Hz,
  • Wymiary: 48,3 x 8,9 x 25,4 cm (obudowa zajmuje 2U). Transformator mocy wystaje 8,9 cm z tylnej części obudowy,
  • Waga z opakowaniem: 10,43 kg

Modyfikacja T-BAR

W nowszych urządzeniach Variable Mu zamiast lamp 6386 zastosowano 5670. W tej chwili dostępność oryginalnej amerykańskiej lampy GE 6386 jest słaba; nie mamy już żadnych, a to, co zostało nie nadaje się do użytku z powodu szumu, mikrofonowania, słabego dopasowania stron itp.
Czy 5670 brzmi inaczej? Cóż, do około 6 dB ograniczenia jest mniej więcej to samo brzmienie. Po tym punkcie wersja 5670 ma tendencję do brzmienia bardziej „ściśniętego” niż oryginalna wersja 6386. Niektórzy lubią to bardziej, inni nie – zależy od tego, co próbujesz zrobić.

Aby rozwiązać wszystkie te problemy, Paul zaproponował naprawdę dobre rozwiązanie: T-Bar Mod. Do zastąpienia każdej podwójnej triody 5670 (lub 6386) wykorzystuje się parę pentod 6BA6 połączonych jako pojedyncze triody. Modyfikacja 6BA6 T-Bar jest systemem preferowanym w Manley Variable Mu® ze względu na możliwość idealnego dopasowania każdej sekcji i każdego zestawu stereo, możliwość wyboru zestawów o niskich szumach i mikrofonowaniu za niską cenę, a także dlatego, że działanie 6BA6 tak bardzo przypomina charakterystykę ograniczania 6386.

MID/SIDE (znane również jako Vertical/Lateral lub Sum/Difference)

Ta modyfikacja otwiera drzwi do kodowania i dekodowania stereo, a także do ekscytujących możliwości ulepszania obrazowania. Na przykład ustawienie kompresji tylko dla informacji w fazie pozwala na poszerzenie obrazu stereo, a zawartość w przeciwfazie pozostaje nietknięta. Albo odwrotnie, jeśli potrzebujesz „bardziej monofonicznego” miksu do transmisji lub na przykład dla winyli, możesz pozbyć się więcej informacji w przeciwfazie, co pozostawia więcej materiału w fazie w końcowym efekcie. Przeczytaj więcej o modyfikacji MS na stronie 12 instrukcji obsługi.

W modyfikacji M-S i HP SC przełącznik zasilania został przeniesiony na tylny panel oraz zainstalowany przełącznik HP SC dla obu kanałów w środkowym otworze, w którym znajdował się przełącznik zasilania. Przełączniki M-S zamontowane są po bokach tego przełącznika.

MANLEY VARIABLE MU® LIMITER COMPRESSOR jest naszym najlepiej sprzedającym się produktem od wielu lat. Jest to jeden z niewielu kompresorów, który stał się prawdziwym standardem w studiach masteringowych i przyczynił się do powstania większości przebojowych płyt w ciągu ostatniej dekady, a w kolejnej będzie prawdopodobnie tak samo. „Mu” w lampowej nomenklaturze oznacza gain/wzmocnienie, a Variable Mu® jest naszym zastrzeżonym znakiem towarowym dla tego limitera-kompresora. Pracuje on, wykorzystując „zdalne odcięcie” lub zmianę biasu lampy elektronowej w celu osiągnięcia kompresji. Cenny klasyczny Fairchild 670 również korzysta z tej techniki i jest jednym z niewielu znanych nam w pełni lampowych kompresorów, które tak działają. Nawet w sidechain świecą się lampy prostownicze. Jak to działa? Unikalna podwójna trioda 5670 znajduje się w centrum akcji redukcji szczytów i kompresji, jest ona stale re-biasowana przez prostowane lampowo napięcia sterujące, co powoduje, że lampa ta płynnie zmienia swoje wzmocnienie. Tak po prostu.

Tryb COMPRESS ma współczynnik kompresji o „miękkim kolanie” 1,5 do 1, natomiast tryb LIMIT ma „twarde kolano” i zaczyna się od 4 do 1 i przechodzi do bardziej radykalnego współczynnika 20 do 1 przy ograniczeniu powyżej 12 dB. Co ciekawe, kolano staje się coraz bardziej miękkie wraz ze zwiększaniem poziomu ograniczania. Można kreatywnie wykorzystać zniekształcenia, które pojawiają się przy mocniejszym odkręceniu gałki Input i przykręceniu Output przy zastosowaniu bardzo małej lub żadnej kompresji. Zobacz krzywe redukcji wzmocnienia tutaj!

Można zauważyć, że Variable Mu® Limiter Compressor posiada wspólną regulację poziomu wejściowego, ale nie należy wyciągać wniosków, że nie nadaje się do mono. Dostępna jest osobna regulacja progów i poziomów wyjściowych do przeprowadzania kompensacji, więc zawsze można dostosować indywidualne poziomy źródeł w innym punkcie, prawda? Przewaga regulacji wejścia stereo staje się wyraźna po przełączeniu się w tryb LINK, i właśnie to nasz kompresor Variable Mu® Limiter Compressor robi lepiej niż cokolwiek innego: końcowy miks lub kompresja i ograniczanie podczas masteringu. Jak to ujął jeden z recenzentów: „To jak nakładanie bitej śmietany na miks”. Mmmmmmmm. Pycha. Przytul swoją muzykę.

Specyficzne kody

Komentarze (0)